Közösség

Utolsó kommentek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gyönyörű ceruzarajzok egy magyar lánytól

2011.06.01. 09:14 - Művészgyerek

 

A képeket rajzolta: L.Niki.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ukunoka 2011.06.01. 11:23:03

Igazán nem fikázásból, meg minden tiszteletem a hölgyé... d fotókról másolni (értsd: síkból - síkba átteni valamit) miért akkora hűha?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.06.01. 13:32:52

@ukunoka: Fotorealisztikus ábrázolás. Eléggé trendi... Volt legalábbis pár évtizede. :)

Egyébként sok helyen tilos fotózni (bíróság, egyebek), de rajzolni szabad. Ott megélhetne belőle...

Eszter990 2011.06.01. 17:04:37

Nagyon ügyes. Ennyi, nem kell többet mondani. Azért akkora hűha, mert a többség nem tud ilyet :)

dorkada · http://bydorc.blogspot.com/ 2011.06.01. 18:12:48

@ukunoka:
ha nem tartod nagy kunsztnak akkor hajrá, mutasd mit tudsz:) nem fikázásból...

tampere92 2011.06.01. 21:08:15

@ukunoka: Grat az ertelmes kommenthez, probald utanozni... Es hidd el aki ilyen szinten fotorealisztikusan rajzol, az nem csak sikbol-sikba tud...

Pityuerez 2011.06.01. 21:26:37

Szerintem is zseniálisak lettek!
Gratulálok a készítőnek, és abszolút egyetértek az előttem szólókkal, meg lehet próbálni utánozni, mármint hasonló minőségben! Tényleg nem csak egy ember tudja, de nincs belőlük sok az biztos!

deb. · http://www.deborah.blog.hu/ 2011.06.01. 22:50:34

A lány amúgy szlovák, nem mintha baj lenne. Miért akkora hűha? Tán mert dolgozik vele órákat. Valahol ez a művészet célja, nem? Impressziókeltés. Az is művészet, hogy kubista háromszögekből épül fel egy arc, hogy piros négyzet van egy fehér lapon, vagy hogy Mona Lisának bajuszt rajzolnak filccel. Kubizmus, szuprematizmus, dadaizmus. Létezik mind. A fotórealisztikusságot az aprólékosság és türelem hozza.

Súlyos 2011.06.02. 01:18:58

Nagyon letámadtátok, pedig nem érdemelte meg!

Ha egy kis testi hibás kört se tud lerajzolni, és a pont-pont-vesszőcske meg a pálcikaember sem sikerül neki elsőre, akkor is kritizálhat. Gondolhatja azt, hogy a rajzoló lányka nem kreatív, nem művész, hanem "csak" egy "megbízható iparos" Attól még lehet szép a munkája, lehet tisztelni a személyét is, és azt is amit csinál, de lehet róla azt gondolni, hogy egy más kategóriába tartozik.

Rakottkrumpli 2011.06.02. 07:56:22

@Eszter990: Kb. Leírtad a "tehetség" definícióját. Aki jobb valamiben mint a többi, azt tehetségesnek hívjuk, és ja az nagy kunszt. Gondolom, az élsportolókra is csak ennyit mondasz. "áh csak azért ekkora hűha mert jobb, mint a többi." Elég értelmes vagyol! :D

Eszter990 2011.06.02. 15:40:45

@Mezey: bocsi, félreértettél. A tehetséges, ennyi szöveget arra mondtam, hogy most nem kell azon fennakadni, hogy ez a technika mikor volt divat vagy mikor nem. Nem kell kötekedni az ilyen apróságok terén (se). Őszintén gondoltam, amit leírtam, azzal még egyet is értek, hogy talán kissé félreérthetően.
Remélem, nem bántottam meg vele a hölgyet, tényleg nagyon tehetséges.

Rakottkrumpli 2011.06.02. 19:22:24

@Eszter990: Na ja inkább oltásnak hangzott. De akkor bocs.

Gab 26 2011.06.02. 23:14:02

Szerintem a Mókushercegnő szebben rajzol, de ha nem is rajzol szebben, Ő sokkal aranyosabb művész lélek! :)

Eternallove 2011.06.03. 14:51:01

Nekem tetszenek, aki tudja csinálja, akinek nem megy, de szeretné, irigykedjen!

Feelnoob 2011.06.03. 16:59:35

Ha nem tudtam volna, hogy ceruzarajzok, végiggörgetem azt gondolva, hogy ezek fotók. Eszméletlenül jók!

sindzse 2011.06.03. 19:59:36

*-* nagyonjóók! gratulálok!

SZKRCHRD 2011.06.09. 08:43:35

Nem akarom bántani az alkotót, de semmiből valamit létrehozni művészet, egy létező fotót (ami mellékesen egy fotóművész munkája) lemásolni viszont nem akkora dicsőség. Tudom, sokunk erre sem lenne képes, mégis akkor nevezném igazi tehetségnek a leányzót, ha azt és úgy rajzolná le, amit és ahogy ő lát maga körül.

blackEyed 2011.06.09. 23:04:53

@Békakirály: mit tudsz te a művészetről azon kívül, hogy kritizálsz?! az is művészet amit te leírtál, és ez is az.
nem vagy tisztában a tehetség fogalmával sem, ahogy látom. nem feltétlenül az a tehetség, aki kreatív, új dolgokat hoz létre. az a tehetséges, aki valamivel kitűnik a többiek közül. például azzal, hogy "lemásol egy létező fotót".
de ha elolvasnád amit a többiek írtak, talán, esetleg meg tudnád érteni.

death.angel.1990 2011.06.10. 07:00:17

Csodálatos... Mit meg tennék érte hogy így tudjak rajzolni...

@Békakirály: Fotóról másolni tényleg könnyebb, talán egy autót, egy kockát, egy virágot... de ebben az a legcsodálatosabb, ahogy élnek az arcok...és talán ez a legnehezebb a rajzolásba...

Valakiakilehetnék 2011.06.11. 19:50:29

Hát igen, egy létező dolgot lemásolni nem nagy szám, de így az már nagy szám.Azt mondjátok, hogy már nem divat az ilyen másolás, szerintem az a divat amit te divatnak találsz. Ha saját maga találna ki arcokat és azokat rajzolná meg, teremtené meg az lenne az igazán tehetséges, de már ez is nagy tehetségről árulkodik. Talán egyszer majd kreált arcokat is láthatunk ettől a lánytól és akkor is lesz aki nem fogja igazán értékelni....

femina222 2011.06.17. 22:22:56

@Valakiakilehetnék: nem is tudom, hogy lehet divatról beszélni, mikor valaki belső kényszertől vezetve kezd el akár "csak" másolva is, egy remekművet létrehozni. Ahhoz, hogy egy ilyen alkotás megszülethessen, bizony kell egy rendkivüli érzékenység, belső látás, beleérző képesség az adott fotón látható lélek életrekeltéséhez. Csak nézzük a tekintetét... és érezzük. Egyszerűen:ÉL! Én csak gratulálni tudok az ilyen munkákhoz!

yaoiflowers 2011.06.21. 20:04:23

Úgy látom ha valaki nem tartja a másolást "nagy számnak", mindenki lehurrogja, hogy "hogy mondhatsz ilyet? csináld utána!".
1. Véleményt írt, neki ez nem nagy szám, ez van.
2. Engem is megvédene mindenki az ilyen hozzászólásoktól, hogy ha karikákat rajzolgatok? Csak mert az is művészet valamilyen szinten.

Szóval, mielőtt valaki azt mondaná, hogy "hát ez hogy meri azt mondani, hogy ez nem művészet?" gondolkodjon el, hogy senki sem egyforma, nem mindenki vélekedik valamiről ugyanúgy.

2011.06.26. 20:59:35

Méghogy ez nem nagy szám... Valójában az eredeti fotókról lehetne azt mondani, hogy "nem nagy szám", mivel az amúgy egészen egyszerű megvilágításon kívül semmi nem emeli a színvonalat. Hát most nézzétek meg.. szemből szemmagasságból van fotózva egy faarcú ember... Szép, szép, de nem művészi. Egy katt a géppel, és kész. De ezeket a finom kis árnyékokat, és a bőr textúráját visszaadni egy darab grafittal úgy, hogy a fényképnek a tökéletes mása legyen az bizony művészet hapsikáim. Nem kreatív, meg nem egyedi, nade a Jézust ábrázoló egymillió képnek a 90%-a is tök ugyanolyan, aztán mégis művészetnek hívják...
Amit leírtam az a 2. képet kivéve mindegyikre igaz...
pá.

SZKRCHRD 2011.07.07. 16:38:10

@blackEyed: Egy szóval sem mondtam, hogy a rajzoló nem tehetséges, hiszen egyértelműen az. A kérdés, hogy a tehetségét fotók lemásolására pazarolja, vagy valóban alkot. Hatalmas különbség van a kettő között. Persze, a fenti rajzok gyönyörűek, de hiányzik belőlük az egyediség. Semmi, ami utalna az alkotóra, ami az ő sajátja lenne, "csak" az eredeti fotók tökéletes, az utolsó részletig egyező másolata. Nézzétek el nekem, de szerintem a mai világban több kell a művészethez, mint néhány fotó rajzzá alakítása, hiszen erre már a modernebb grafikai programok is képesek!

Amy1989 2011.07.08. 20:47:48

sztem gyönyörűek:)bevallom én ilyenre nem lennék képes....aki fikázza a művet tegyen fel egy ugyan ilyet aztán beszélhet.....

Amy1989 2011.07.08. 20:49:08

ezeket a rajzokat főleg az elsőt ha egyedibben alkotja,hogyha nem másolja le tökéletesen akkor meg abban kötnének bele h nem hasonlít az eredetire...

SZKRCHRD 2011.07.11. 14:52:16

@Amy1989: Ezért nem kell másolni. Amúgy miért cél az, hogy hasonlítson az eredetire? Simán lerajzolhatta volna Hugh Laurie-t úgy, ahogy ő látja, ahogy ő elképzeli.

Neilijan 2011.07.14. 20:06:05

Érdekes, hogy ez a fotóreálos téma mindenhol nagy vitákat vált ki..

Ám egyet kell értenem yaoiflowers-szel, miért kell lehurrogni egyből azt, akinek más a véleménye?

Súlyos: lehet véleménye mindenkinek, ámde hogy az mennyire építő jellegű, azt szerintem embere válogatja..

dó: Kérlek, szerintem ne mondj ilyet.. Annyit mondanék neked, minden műfajban vannak, akik TUDNAK alkotni. Az, hogy valaki mennyire alkotó, azt a széles körű ismerete és tudása, érdeklődése, hozzáállása mutatja meg. Megértelek, amíg fingom nem volt a fotózásról, talán nem ennyire hurrogtam le, de én sem különösebben becsültem. Viszont elárulom neked, a profi fotóművész többet csinál, mint fényeket állítgat be..s állítom, több munkája van akár egy fényképben, mint sokszor egy fotóreálos alkotó rajzán.. ha érdekel, tényleg nézz utána ezeknek, nagyon jó fotóművészek vannak, akik valóban értéket hoztak és hoznak létre!

Sosem egy műfaj hibája az, ha valaki azon belül semmitmondó, hatásvadász és népvakító dolgokat csinál.
Nem ennek a lánynak a munkáit minősítem le, félre ne értsétek, mert ismerem őt, és ő egyáltalán nem hatásvadászkodni akart ezekkel, hanem szimplán csak érdeklődött ez iránt, tetszett neki, és alkotott. Amúgy érzem is ezt, amikor ránézek a műveire, és rokonszenvesek is.
Viszont tény, hogy ez az egyik műfaj, amiben nagyon könnyű átlépni egy határt, amikor semmitmondóvá, tanulmányrajz-szerűvé válik az egész. Bizony, érteni kell hozzá, hogy ne legyen az.

Ha valamit ajánlhatok mindenkinek szívvel, az az, hogy igyekezzetek mindent széleskörűen tanulmányozni, ha valódi, építő jellegű vitákat szeretnétek létrehozni. Legyetek nyíltak, ne csak kardoskodjatok.. szerintem érdemes elismerni, hogy mindig van, amit nem tud az ember egy témában, és mindig érdemes tanulni, ahonnét és akitől csak lehetséges! Én is bármikor könnyedén elismerem, ha tévedek, és utána is nézek, tehát nyugodtan, ha valamit rosszul mondtam, nyugodtan írjátok meg nekem mert elfogadom!

suzziee 2011.08.03. 07:05:56

Mi van veletek emberek? Itt mindenki csak kritizalni tud? (akinek nem inge...). Alkossatok jobbat, es aztan kritizaljatok. Fortelmes, hogy mindenben a rosszat kell keresni.... Ha fantazia rajz lenne akkor meg az lenne a bajotok.... Talan meg kellene tanulni becsulni masok tehetseget, es nem csak mindent lehurrogni. Le lehet ulni 1 cerauzaval a kezetekben es lehet kepeket masolni! Kivancsi lennek, hogy mi sulne ki belole tisztelt kritizalo bagazs....

SZKRCHRD 2011.08.05. 15:48:16

@suzziee: Ilyen az élet. Az emberek kritizálják más munkáját, és valljuk be, ez így van rendjén, különben mi ösztönözne a fejlődésre?
Jómagam nem rajzolok, viszont nagy hobbim a fotózás. Az én képeimet is sokan kritizálják, de eddig mindből sikerült tanulnom valamit.

tumdurum 2011.08.19. 11:14:23

ez gyönyörű. az utolsóért plusz pont, nagyon jók lettek :)

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2011.09.04. 20:56:11

írja le valaki, kérem, hogy ezt valóban kézzel, ceruzával rajzolták, mert nem hiszem el, gyönyörűek.

@Békakirály: a fotózást ezzel nem kellene összekeverni. no offense, de más dolog a kritika, és más egy művészeti ágat kategorikusan elutasítani, mert különbözik a tiédtől.

stanislava 2011.09.14. 09:17:54

erről a másolós dologról csak annyit szeretnék mondani hogy talán nem véletlen hogy mindenhol,ahol rajzot/rajztechnikákat tanítanak(általános iskolától a felsőoktatásig) nagy részt először mindenféle másolásával kezdik.amíg nem tanulsz meg egy-egy fix dolgot lerajzolni,nem lehet(illetve eléggé kétesélyes) teljesen elsajátítani a technikákat.ő valószínűleg tudna már saját dolgokat is alkotni ilyen rajztudással (:

suid 2011.10.05. 21:58:10

Békakirály:
"@Amy1989: Ezért nem kell másolni. Amúgy miért cél az, hogy hasonlítson az eredetire? Simán lerajzolhatta volna Hugh Laurie-t úgy, ahogy ő látja, ahogy ő elképzeli."

Hogy rajzolhatta volna le Hugh Laurie-t úgy ahogy ő elképzeli? Azért mégsem emlékezhet H.L. minden egyes vonására, ahhoz látnia kéne egy képet róla. Ha pedig úgy rajzolja le, ahogy ő képzeli el, akkor az nem is H.L lenne... szóval olyan simán mégsem rajzolhatta volna le...

Ren-i 2011.10.07. 11:21:36

@ukunoka: Hát erre muszáj válaszolnom. Most nem azért, de marhaságot mondtál!
Ismerem a lányt, egy fősulira járunk és szobatársak voltunk egy évig. Azóta is nagyon jó barátnők vagyunk és összejárunk.
Láttam minden rajzát és elmondnám neked, hogy saját képregényt rajzol, saját karakterekkel, stb.
Nem manga stílusú képregény, sokkal inkább a realista és az amerikai képregények stílusát keveri.
Ezen kívül iszonyat jó az anatómiája, arányosak az egész alakos rajzai is! Fejből is rittyent neked pár óra alatt egy gyönyörű lányt vagy fiút.
Ez igenis "hűha" dolog!

Ren-i 2011.10.07. 11:26:18

@birorichard36: Ezt valóban kézzel és ceruzával rajzolta. :) Inkább nem tanul a számtud. zh-ra, ha épp rajzolni van kedve.

Jankamanka 2011.10.07. 12:03:11

Hát elismerésem a sok balfasznak, akik már megint közel se állnak ehhez a témához de már okoskodnak.. Először is leszögezném h gyönyörű rajzok és nem "másoltak" Én is hasonlóan rajzolok, imádok grafikákat csinálni, aprólékosan kidolgozni, és ez az alapja az egész rajzolásnak! enélkül nincs! főleg aki komolyan elszántan pontosan akarja csinálni, így áll rá az ember keze az arcokra, az arckifejezésekre, az anatómiára. ez a lány biztos vagyok benne, hogy 100féle embert, állatot, akármit tudna nektek rajzolni csak úgy fejből és élethűen, megközelítve ezeket.. Vannak eszméletlen szar másolt képek, nem si szeretem őket, kevés grafika van ami tetszik, de ha az ilyen képeket vki másolja az élettelen lesz és anatómiailag furcsa, mert csak másol, és nincs benne gyakorlata h az arcnak pl milyen arányai vannak, élettelen és kifejezéstelen lesz az egész, viszont itt szinte az össze képben ott az életteliség, az ember személyisége.... kevés grafikus tudja ezt visszaadni, hogy a az a vki visszanézzen rád a papírról! Szóval aki most ezt itt fikázza, annak dunsztja nincs az igazi művésziességről, hogy aki rajzol az küzd a portréval és a legnagyobb kihívás benne hogy életre keltsd- és pont úgy ahogy elképzelted.. Másrészt aki fejleszti akár "másolással" is a rajzkészségét, annak fejlődik az egész művészi képessége, a kézügyessége (határozott vonalvezetést megtanulja, bátran fog rajzolni pár vonallal, nem csak kapirgál) és persze fejlődik az egész jobb agyfélteke is.. Ugyh aki fikáz, az nézzen már magába egy cseppet..

salapapa · http://salapapa.hu 2011.10.07. 20:11:27

hát ezek gyönyörűek!
pláne, hogy háúsz az egyik kedvenc sorozatom...
az a csajszi alulról világítva... komolyan, mintha egy fényképet néznék!
nagy gratula Nikinek! :)

helionn 2011.10.16. 19:18:49

Hát, üdvözletem emberek! :)

A fent látható képek alkotójaként feltett szándékom volt kimaradni a beszélgetésből, szigorúan távol tartva magam a „közönség” véleményének befolyásolásától. Nem is igazán szokásom hozzászólni a képeimet illető kommentárokhoz, a pozitívaknak csendben örülök, a negatívakból csendben tanulok. Többnyire nem érzem szükségét magyarázkodásnak, viszont az itt kialakult vita - ami hol a fotórealisztikus ábrázolásmód értékét firtatja, hol pedig az én tehetségemet kérdőjelezi meg vagy éppen támogatja –valamiért arra késztetett, hogy énis megosszam a véleményem a témával kapcsolatban.

Ha jól látom, 3 alap kérdés köré épült az eddigi beszélgetés, szóval énis 3 részre bontanám a mondanivalómat:

1.) ”...és te mégis milyen jogon kritizálsz?”
Ez nagyon egyszerű: alanyi jogon. Lehet, hogy még sosem volt ceruza a kezedben, vagy ha volt is, akkor sem jutottál tovább a görbe pálcikaemberkék rajzolásán, de attól még érthetsz ahhoz, amit kritizáltál. Nem kell művésznek lenned, hogy legyen szépérzéked, nem kell gyönyörűen énekelned ahhoz, hogy kiszúrd ha valaki hamisan énekel, és művészeti egyetemre sem kell járnod, hogy műértővé vállj. Kritizálni bárki kritizálhat – és kritizál is. Ez így működik, így van jól. Bár bevallom, jól esett amikor az engem védő kommenteket olvastam, külső szemlélődőként mégis azt mondanám: nem kellene feltétlenül kettéharapni azt, aki támad.
Nemegy hasonló beszélgetésben volt már részem:
Ő: „Ez egy szar.”
Én: „Miért?”
Ő: „Mert.”
Én: „Értem.” - Majd szó nélkül továbbléptem azzal a tudattal, hogy az illetőben a rajzaim valamiféle ellenszenvvel teli érzést váltottak ki. Nem tudtam miért, lehet ő sem tudta, vagy csak nem akarta az orromra kötni, nem is igazán számít. Hatott rá a kép. Az, hogy pozitívan vagy negatívan, jelen esetben teljesen mellékes. Ha valami „megfog”, az mellet nem sétálsz el szó nélkül. Bizonyos időn belül kialakul róla a saját véleményed. Maga a tény, miszerint volt vélemény azt bizonyítja, hogy a kép láttán kialakult a nézőben egy hozzá kapcsolódó érzés, és ezzel a rajz úgymond be is végezte küldetését... Cél teljesítve, nem kell tovább ragozni. Ha van véleményed, legyen az bármilyen jellegű, mondd el – ha pedig nincs, hát shame on me, én csinálok rosszul valamit. :)

2.) ”Fotóról másolni miért akkora hűha?”
Nem az. Létezik, van, ennyi. Egyesek azért értékelik, mert nem tudnak ilyet, mások azért szólják le, mert tudják, hogy nem egy ember képes rá. Lady Gaga is csak addig lesz hűha, amíg a média nem talál magának egy másik hermafroditát, ez pedig hűha lenne, ha én lennék az egyetlen a közel 7 milliárd emberből, aki ilyet tud kreálni. Az alkotásnak nem a hatásvadászat a célja. Fotóról másolni nem egyedi, mégcsak nem is kreatív, a fenti képek sokaknak csak semmitmondó tanulmányrajzok. Van benne igazság. Mégis, a realizmus, kubizmus, dadizmus: mind a művészet részei, mert nyomot hagynak az emberben.
Altéma: „A fotórealizmus divat.”
Oké... És ez kit érdekel? :D
Nem másoknak kezdtem el rajzolni. A rajzolás egy bárki számára megtanulható dolog, nem feltétlenül tehetség kérdése. Kiváncsi voltam milyen szinten tudnám elsajátítani, és ennyit tudtam kihozni belőle. Azért kezdtem el, mert szeretek rajzolni, így eleve nem a nagyközönség számára készültek a képek - sőt, a rajzaim 95%-a sehol nem tekinthető meg, mert magamnak készítettem őket . A kevesebb jelentőséggel bíróaknak nyitottam egy online galériát, feltöltöttem őket, és jöttek a kommentek. Kaptam hideget-meleget, mégis mindkettőnek egyformán örültem. Nem küldözgettem linkeket lájkokért/favokért/kommentekért könyörögve, ha valakinél célba talált a kép, az ezeket megtette magától. Akinél nem, az kilépett a galériából, end of story. Még senkinek sem sikerült olyasmit alkotnia, ami mindenkinek egyformán tetszene, de szerintem nem is ez a cél. Mászóval: ha neked nem tetszenek a képeim, ne a műfajt bántsd érte kérlek, nem a realizmus a hibás, hanem az alkotó. :)

3.) ”...akkor most mi is a tehetség tulajdonképpen?”
Ez már egy összetettebb kérdés. „Tehetséges az, aki a semmiből alkot valamit.” Na, ezzel a véleménnyel nem tudok teljesen egyetérteni. Egy szakács is alapanyagokból dolgozik, olyan hozzávalókból, amiknek van egy már eleve adott íze, illata, színe, zamata. Összegyúrja őket, és letesz az asztalra egy hihetetlenül finom vacsorát. Nem a semmiből dolgozik, mégis kétségtelenül tehetséges. Másik véglet: tegyük fel, hogy piszokjól vezetsz. „Tehetséges sofőr” vagy, mégsem alkotsz vele semmit. A tehetséget nem abban mérik, hogy miből/mit/mennyit hoz létre, a hangsúly azon van, hogy ’hogyan’ csinálja azt, amit csinál. „Fantázia alapján rajzolni valamit már tehetségnek számít.” Igen, ide már szükséges az emberi kreativitás... de min is alapul a fantázia? Saját emlékképeink darabkáinak kavalkádján. Mindent, amit fantáziánk szerint kreálunk, apró emléktöredékekből gyúrunk össze. Nem tudsz egy angyalnak szárnyakat rajzolni, amíg nem láttál madarat. Ha a szakácsot nem nevezhetnénk tehetségesnek, csak mert adott alapanyagokból dolgozik, akkor a fantasy rajzművészt sem. Lerajzolni egy embert úgy, ahogy én látom: igen, természetesen lehetséges, de önkéntelenül is abból dolgozol, amire emlékszel. Amire nem, azt kipótolod valami szerinted hasonlóval, neked tetszővel – szimpla memóriajáték, jóadag kreativitással megfűszerezve természetesen. Viszont mégis, ez is a tehetség kategóriába tartozik.
Ugyanitt: a fotózás nem művészet...? :D
Na, ezen nevettem egy jót megmondom őszintén. :D A fotózás egyetlen kattintásból áll, mi abban a nagy dolog? - kérdezhetné bárki. Mégis ,van olyan fotós ismerősöm aki képes hónapokat várni a tökéletes naplementére, csak azért, hogy a lehető legjobb szögből essen a fény egy-egy fotója elkészítéséhez. A belefektetett idő és energia - komponálás, fények beálítása, alapkoncepció kidolgozása – mind órákat vehet igénybe. Művészet? Kétségtelenül.
Tökmindegy, miből dolgozik az ember, mindenféle alkotás művészetnek számít, és minden valamiben kitűnő ember pedig tehetségesnek...

Igen, ez egy hosszú hozzászólás lett, úgyhogy márcsak egyetlen dolog: „a lány amugy szlovák”...
Talán az egyetlen teljesen téves infó a kommentek közt, nem piszkálódásból, csak jobb szeretem ezt tisztázni. :) Szóval a lány amúgy magyar, csak éppen másfél kilométerre az országhatár másik oldalán született (ne haragudj, hogy megszóltam:).

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, aki véleményt nyilvánított, dobott egy like-t, vagy egyszerűen csak megnézte a post-ot (Reni, neked természetesen külön thanks, de sssh, ne mondd el a többieknek;). Köszönet a képeimre pazarot időért és a hozzászólásokért - higgyétek el, jobban értékelem, mint ahogy azt egy mondattal ki lehetne fejezni. :)))) -, és persze annak, aki volt olyan kedves és posztolta a képeket a blogon! :)

Üdv
Lakos Niki

Big Like 2012.01.27. 21:35:32

Szia. Szerintem csodálatosak a rajzaid, szinte mindet végignéztem és csak csodálkozni tudok.:O hogy rajzolhat valaki ennyire jól?:D Gratulálok, nagyon jó a kézügyességed és biztosan sok munkád van ebben,hogy ilyen szinten elsajátítottad ezt a fajta rajzolást:) A kommenteket is elolvastam, beleértve a tiédet is, és egyet értek veled. Az, hogy valaki(hacsak képről is) de ilyen szinten letudja rajzolni a dolgokat az nagyon nagy tehetségre, ill. sok munkára, gyakorlásra és rajz iránti szeretetre vall. És a fényképészet is művészet, annak is persze sok alfaja van és köztük vannak kifejezetten művészi képek pl. amiket manapság idézetekhez szoktak felhasználni. Én is már régóta szeretek rajzolni(meg nemmellesleg a fényképészet is érdekel) mondják sokan, hogy jól tudok, de nem szeretem ha dicsérik, mert tudom ,hogy még nem jó, mert nem vagyok megelégedve vele. Úgy gondolom hogy egy rajzosnak , egy művésznek a legelső nagy kihívás az az ,hogy ő saját maga megelégedjen a munkájával.Én most még próbálom fejlesztgetni magamat, csak sajnos nem tudom mennyi idő lesz míg eljutok a nekem megfelelő szintre:)Én ha olyan szinten tudnék rajzolni ,mint te azt hiszem már meg lennék elégedve a tudással aminek a birtokában vagyok:) Ehhez csak gratulálni tudok és kívánom,hogy leld még örömedet a továbbiakban is a rajzolásban, nagyon értesz hozzá és szerintem ez már igenis tehetség, erre nagyon kevesen képesek:D(kritizálni meg mindig könnyebb, és abból csak az építő jellegűre "kell" hallgatni) Ügyes vagy, így tovább:)))
Üdv
P.Betti 16/L

kszh 2012.02.20. 13:05:53

Kedves Niki!
Nagyon ügyes vagy! Ámulok és bámulok! Én is próbálkozom a rajzolással, de még nagyon kezdő szinten vagyok. Ha nem okozna neked gondot, kérnék szakmai tanácsot pár dologban.....Majd dobok fel pár képet, már ha megtalálom hogyan lehet. :-)

Hajni


süti beállítások módosítása